Alandai III diena – nuo kelto iki kelto

Nors mėgstame niekur neskubėti ir išsimiegoti, šiandien atsikėlėme anksčiau. Keltas iš Brando salos uosto Torlsholma išplaukia 12:10, o iki jo virš dešimt kilometrų kelio. Kol Skaistė darė pusryčius, aš kūrenau židinuką ir paruošiau didesnę lydeką kepimui. Keturi dideli gabalai kepė ilgai, bet iškepę atrodė fantastiškai. Kas sakė, kad didelės lydekos neskanios? Duokit man, iškepsiu taip kad pirštus nugraušit! Nors taip ant žarijų žuvį kepiau bene pirmą kartą, kulinarinis šedevras pavyko puikiai.

Kol buvau užsiėmęs židinio kūrimu, stebėjau nerealų pasirodymą. Priešais mane leidosi lėktuvas… visiškai šalia, nutūpė ant vandens! Vietoj ratų pas jį buvo slidės. Prasukdamas tarp salos ir manęs garbės ratuką, milijono vertas kadras nušluostė nelaimėliui nosį. Fotikas ilsėjosi kažkur palapinėje…

Visi rytiniai reikalai užtruko. Kad nepavėluotume į keltą iš Torlsholma, turėjom užgulti pedalus. Atvykom minutės tikslumu. Keltas stovėjo savo vietoje, pačiame salos krašte. Akimis palydėję vaišingą Brando salą, išplaukėme į antrą Alandų komuną – Kumlinge.Iš viso Alanduose yra 16 savivaldybių, vadinsiu jas komunomis. Šis pavadinimas atrodo tinkamiausias apibūdinti Alandų administracinius vienetus. Pasakojime pasistengsiu paminėti tikslius pavadinimus (ne lotyniškos raidės ä ir ö pakeisiu paprastomis a ir o). Tikiuosi kam nors tie pavadinimai bus naudingi planuojantis maršrutą.

Kumlinge salynas susideda iš keturių didesnių salų. Dvi vidurines jungia tiltas, pakeltas ant pylimo tarp salų. Į dvi kraštines reguliariai plaukia keltai. Kumlinge turi dvi prieplaukas, kuriose stoja praplaukiantys keltai. Antroje Snacko stoja keltai, plaukiojantys tarp Langnas Alanduose ir Goltby uostų Suomijoje.

Iki kito kelto turėjome keturias valandas. Kelte susipažinome su vokiečių porele iš Bremeno. Gerokai vyresni už mus, turi neblogą kelionėms dviračiu įrangą. Paprasta akimi matėsi, kad abu keliaudami dviračiais turi sukaupę didelę patirtį.

Pietų stojome ant kalno, paženklintoje turistinėje vietoje. Pakilus ant uolu atsiveria graži panorama, pastatytas akmeninis paminklas (nesidomėjom, kam jis) ir senas pagriuvęs malūnas. Tokių vėliau matėme ir daugiau. Mūsų dėmesį labiausiai patraukė stalus ir suolai bei aplinkui gausiai tiesiog ant uolų augančios uogos. Kirtom ryte iškeptą šedevrą, puode gulėdamas lydys nespėjo ir atšalti. Desertui – mėlynės ir šilauogės. Tokios didelės uogų koncentracijos jaučiu dar nemačiau… Tiesiog rojus močiutėms, prekiaujančioms turguje savo rinktomis uogomis.

Pervažiavome tris salas, į paskutinę Seglinge persikėlėme keltu. Radome čia didelę prieplauką su daug jachtų ir katerių. Atgal padidinome tempą, kad nepavėluoti į keltą. Paskutinius 11km turėjome numinti greičiau nei per pusvalandį. Pavėlavom kelias minutes, bet keltas irgi vėlavo. Pasisekė! Pasimokėm ir padarėm išvadą, kad geriau atvykti į prieplauką pusvalandžiu anksčiau. Keltas buvo sklidinas žmonių. Be krūvos dviratininkų, laivu plaukė autobusai, kemperiai, karavanai, baikeriai ir net Ural motociklų fanai iš Švedijos.

Atplaukėme į Vardo salą. Čia tik vienas kempingas, kaip gerai kad nereikia rinktis. Puikiai įrengtas, tačiau pieno nebeturėjo. Nustebino didelė virtuvė su visais pribumbasais, galima rasti viską, ko reikia įmantriausiam patiekalui pagaminti. Net mikrobangė ir elektrinis virdulys yra. Ir palikto keliautojų maisto, arbatos.

Tik pastatėm palapinę ir prasidėjo smarkus lietus. Lijo trumpai. Sėdom ant dviračių ir išvažiavom. Aš žvejoti, Skaistė – uogauti. Mano laimikis ešerys ir meknė, Skaistės – mėlynės ir žemuogės. Grįžus užėjo dar vienas lietus. Kol visi pasislėpę, mes nusprendėme lyjant išsimaudyti. Paplūdimys nerealiai seklus… bridom kelis šimtus metrų, kol vanduo apsėmė kiaušus. Nelabai vykusi idėja, bet nors apsiprausėm ir sutaupėm porą eurų (dušas mokamas). Šlapi parvarėm į palapinę, sunki užduotis buvo sausam patekti į miegmaišį. Turėjom išsivilkti nuogai…

Dvyliktą nustojo lyti, aš išvariau skusti žuvų. Kiek buvo uodų po lietaus prie vandens! Aišku, repelentu nepasipurškiau. Lesė jie mane kaip kriaušę, kol susitvarkiau su žuvimis ir padėjau į šaldytuvą. Grįžtant iš virtuvės vėl pradėjo lyti, labanakt.