Couchsurfing savaitgalis. Tampere [galerija]

Ką gero nuveikei savaitgalį? Žinai, dvi dienos ne tiek ir mažai, kaip atrodo! Per savaitgalį galima nukeliauti į naują šalį, susipažinti su nematyto miesto architektūra ir istorija, apsilankyti Kalėdinėje mugėje, paskanauti nacionalinės virtuvės patiekalų ar žiemą pasimaudyti ežere. Lygiai tiek ir dar daugiau su Skaiste patyrėme šį permainingo oro gruodžio savaitgalį Suomijoje. Taigi, apie viską iš eilės.

Terva Tampere! Penktadienio vakare Ryanair Boingas leidosi antrame pagal dydį Suomijos mieste. Didelė Ž999 kompanija, keliaujanti „bomžturo stiliuku„, lėktuvui nusileidus plojo ir rėkė iš pasitenkinimo. Oro uoste su jais ir išsiskyrėm – turėjom kitokių planų. Nors kompanija šauni, atsipūtus ir linksma, tačiau kiek per didelė kokybiškai išnaudoti laiką svečioje šalyje. Žinau kad Pranske dėl to nesupyks! Nes ir mūsų tikslai skyrėsi – su Skaiste norėjom išbandyti couchsurfing privalumus. Jau metus priimu visokius keliautojus iš Europos šalių. Tad kodėl nepasinaudoti šiuo XXI amžiaus išradimu savo kelionėse?

Stovime dviese Tamperes traukinių stotyje, šalta. Tačiau pirmasis sniegas nuteikia pozityviai. Po kelių minučių į aikštelę užsuka senas mersas. Tai suomijos rusas Slava atvarė mūsų pasitikti. Nepraėjus pusvalandžiui jau gurkšnojome karštą arbatą Slavos ir Kati virtuvėje. O foksterjeras Edis džiaugėsi naujais svečiais ir bandė laimę iškaulyti gardų kąsnelį…

Vienos dienos pažinti Tamperės miestui pilnai užtenka. Pagrindinis turistinis miesto kozirisSarkanniemi nuotykių parkas. Tai didžiulis kompleksas su amerikietiškais kalneliais, delfinariumu, akvariumu, planetariumu ir apžvalgos bokštu. Žiemos metu atrakcionai nedirba, tačiau jie nei manęs, nei Skaistės ir nedomino. Pakilimas į apžvalgos bokštą, primenantį Vilniaus, kainuoja 8 eurus. Kad pamatyti apylinkes mes nemokamai užlipome į senąjį Pyynikki bokštą netoliese miške. O vietinėje kavinukėje įkalėme karštų gėrimų su imbierinėmis, gausiai barstytomis cukrumi, spurgomis.

Vakare Tampere centre šurmuliavo daugybė žmonių. Centrinėje miesto aikštėje prasidėjo Kalėdinė mugė, kuri patraukė ir mūsų dėmesį. Paragavome tradicinės juodos dešros su bruknių uogiene (primena mūsų kraujinius vėdarus). O desertui įkalėm karšto glögi (silpnas vyno gėrimas) su jau pamėgtomis spurgomis. Labai skanu!

Šeštadienio oras švelniai tariant užkniso. Visą dieną arba snigo, arba lijo. Bet užkniso ne todėl, kad sušlapom ar sušalom… Aš mėgstu ir blogą orą! Teisinga apranga tokiu atveju gelbėja. Užkniso, kad negalėjau nieko gražaus nufotkinti! Vakare slėgis pradėjo kilti, todėl iškišom snapą į naktinę Tampere. Trikojis sudarė pusė lėktuvu gabento bagažo. Kitą pusę – fotoaparatas. Prašau rezultatas – duoklė jūsų akims.

Tamperėje salyginai jaunas miestas, skaičiuojantis trečią šimtmetį. XX amžiuje jis buvo vienas pagrindinių pramonės centrų Suomijoje. Jei domitės istorija, būtinai užsukite į darbo muziejų. Tamperėje yra ir daugiau muziejų, tarp kurių bene garsiausias šnipų. Abu nesame muziejų fanai ir vieno per metus mums per akis! Aplankėme nemokamą darbo (šnipų kainuoja 8 eurus).

Pagrindiniu sekmadienio tikslu išsirinkome suomiškos pirties procedūras. Tampere garsėja viešomis saunomis. Jų gausu ir prie viršutinio ežero, ir miesto centre (viena viešoji sauna teigiama yra seniausia Suomijoje). Nustebino pačios saunos dydis, tokios dar nemačiau. Viduje kaitinasi kelios dešimtys pirtininkų, o šviežio oro netrūko. Ant įspūdingo kelių metrų akmenų kalno vandenį pamainomis pylė kas netingėjo. Po kokius 10 samčių iš eilės. Ant viršutinės lentynos be kepurės ausys raitėsi. Po tokio garo lysti į ledinį ežero vandenį – juokas! Panašu, kad rimtų pirtininkų Suomijoje pakankamai. Apie ką bylojo plakatas apie sausį Jurmaloje vyksiantį Pasaulio žiemos plaukimo čempionatą.

Po pirties su bičiuliais suomiais nuvarėm į populiarų kaboką. Vietinė virtuvė lietuviškam skrandžiui puikiai tinka. Tradiciniuose patiekaluose vyrauja žuvis, mėsa, bulvės ir daržovės. Sutampa ir suomių gurmaniškas požiūris į alų. Kaboko bravore gaminama apie dešimt rušių ir dar kelios sidro rūšys. Panašiai kaip ir pas mus, parduotuvių „myžaliuką“ geria mėgėjai prisisprogti. Ir tokių Suomijoje daug. Po savaitgalio privemtų pakampių centre gausu.

Ir pabaigai. Kas gali būti geriau už all included? O gi kai tas all included nieko nekainuoja! Štai toks teisingas dalykas yra couchsurfing! Ačiū, kad skaitėte. Jei pasakojimas jums patiko ar buvo naudingas, prašau paspausti „Patinka“. Suomiai už tai sakytų – kiitos.

2 komentarai

1. admin

Persirengimo kambariai, spintelės, dušai atskirai. Sauna ir ežeras – bendri. Akims paganyt yra ir geresnių vietų 🙂